1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1. Niniejszy regulamin określa zasady wynajmu walizek poprzez stronę internetową www.wynajmijwalizke.pl, prowadzoną przez firmę Navitor Poland sp. z o.o., Aleja Józefa Piłsudskiego 34, 05-270 Marki, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy m.st. Warszawy, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000395775, NIP 1132846993, REGON 145308056, adres poczty elektronicznej: [email protected].
1.2. Klient może kontaktować się z Wynajmującym:
• mailowo pod adresem: [email protected],
• telefonicznie pod numerem: +48 728 448 408,
• osobiście w siedzibie firmy: Aleja Józefa Piłsudskiego 34, 05-270 Marki.
1.3. Regulamin dotyczy zarówno konsumentów, jak i przedsiębiorców korzystających z usług wypożyczalni.
1.4. Wynajmujący zobowiązuje się do dostarczenia walizek zgodnie z warunkami opisanymi w Regulaminie oraz w zamówieniu Klienta.
1.5. W sprawach dotyczących ochrony danych osobowych oraz polityki prywatności zastosowanie mają postanowienia Sekcji 11 niniejszego Regulaminu.
2. DEFINICJE
2.1. Wynajmujący – Navitor Poland sp. z o.o.
2.2. Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych lub przedsiębiorca, zawierający umowę wynajmu walizki.
2.3. Przedmiot Najmu – walizka udostępniona przez Wynajmującego na czas określony w umowie.
2.4. Okres Najmu – czas, na jaki Klient wynajmuje walizkę.
2.5. Kaucja – zwrotna opłata pobierana jako zabezpieczenie przed uszkodzeniem lub zaginięciem walizki.
2.6. Dzień Roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
2.7. Formularz Zamówienia – interaktywny formularz dostępny na stronie internetowej Wynajmującego, umożliwiający złożenie zamówienia na wynajem walizki.
2.8. Regulamin – niniejszy dokument określający zasady wynajmu walizek.
2.9. Umowa Najmu – umowa zawierana między Klientem a Wynajmującym dotycząca wynajmu walizki na określony czas i warunkach wynikających z Regulaminu.
2.10. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Najmu.
3. WARUNKI WYNAJMU
3.1. Klient dokonuje rezerwacji walizki poprzez stronę internetową, określając termin wynajmu i sposób dostawy.
3.2. Umowa Najmu zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia przez Wynajmującego przyjęcia Zamówienia do realizacji, przesłanego Klientowi drogą elektroniczną.
3.3. Minimalny okres wynajmu wynosi 7 dni.
3.4. Odbiór i zwrot walizki może nastąpić osobiście w siedzibie Wynajmującego lub za pośrednictwem firmy kurierskiej. W przypadku zwrotu przesyłką kurierską, Klient zobowiązany jest do właściwego zabezpieczenia walizki przed uszkodzeniami w transporcie.
3.5. Po zakończeniu wynajmu walizka musi zostać zwrócona w takim samym stanie, w jakim została dostarczona, z uwzględnieniem normalnego zużycia.
3.6. Klient może przedłużyć Okres Najmu po uprzednim poinformowaniu Wynajmującego i opłaceniu dodatkowego okresu wynajmu.
3.7. W przypadku braku terminowego zwrotu walizki naliczana jest dodatkowa opłata za każdy dzień zwłoki, zgodnie z cennikiem. Jeśli Klient nie dokona zwrotu walizki w terminie 14 dni od daty zakończenia okresu wynajmu, Wynajmujący uznaje walizkę za utraconą i obciąża Klienta pełną wartością walizki zgodnie z cennikiem.
3.8. Klient, wykupując usługę wynajmu, wyraża zgodę na otrzymywanie newslettera z aktualnymi ofertami i promocjami Wynajmującego. Klient może w każdej chwili zrezygnować z subskrypcji.
3.9. Klient zobowiązuje się do niewykorzystywania wynajmowanej walizki do transportu przedmiotów niebezpiecznych, nielegalnych lub mogących spowodować uszkodzenie walizki w sposób wykraczający poza normalne zużycie.
3.10. Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność za zawartość przewożoną w wynajmowanej walizce. Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku przechowywania w walizce przedmiotów łatwo psujących się, niebezpiecznych, niedozwolonych prawem lub innych, których transport może naruszać przepisy prawa bądź regulaminy przewoźników (w tym linii lotniczych).
3.11. W sytuacji, gdy walizka ulegnie uszkodzeniu z winy linii lotniczych lub innych przewoźników, Klient jest zobowiązany do złożenia reklamacji bezpośrednio u nich. W przypadku trwałego uszkodzenia walizki w trakcie takiego transportu, Klient niezwłocznie informuje Wynajmującego w celu ustalenia dalszego postępowania.
3.12. Wynajmujący dołoży wszelkich starań, aby dostarczyć walizkę w uzgodnionym terminie. Jeżeli wystąpią opóźnienia w dostawie niezależne od Wynajmującego (np. ze strony firmy kurierskiej), Klient zostanie o tym niezwłocznie poinformowany. W takiej sytuacji termin rozpoczęcia Okresu Najmu może zostać przesunięty za zgodą Klienta lub strony uzgodnią inny stosowny termin.
3.13. Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne koszty lub straty poniesione przez Klienta w związku z nieterminową dostawą, o ile wynika ona z przyczyn niezależnych od Wynajmującego. Klient powinien uwzględnić odpowiedni zapas czasowy przy planowaniu wynajmu walizki na podróż.
3.14. W przypadku wcześniejszego zwrotu walizki przez Klienta, Wynajmujący nie jest zobowiązany do zwrotu części opłaty za niewykorzystany okres najmu, o ile strony nie uzgodnią inaczej.
3.15. Klient zobowiązuje się do korzystania ze strony internetowej www.wynajmijwalizke.pl w sposób zgodny z prawem, dobrymi obyczajami i postanowieniami niniejszego Regulaminu, a w szczególności do niedostarczania treści o charakterze bezprawnym.
4. OPŁATY I KAUCJA
4.1. Opłata za wynajem zależy od okresu wynajmu i rodzaju walizki. Aktualny cennik dostępny jest na stronie www.wynajmijwalizke.pl.
4.2. Wynajmujący może pobrać kaucję zwrotną, która zostanie zwrócona po oddaniu walizki w stanie niepogorszonym.
4.3. W przypadku zwrotu walizki uszkodzonej lub nieoddania jej w terminie, Wynajmujący może potrącić stosowną kwotę z kaucji lub obciążyć Klienta dodatkowymi kosztami.
4.4. W przypadku zagubienia walizki Klient zobowiązany jest do pokrycia jej pełnej wartości zgodnie z cennikiem Wynajmującego.
4.5. Wynajmujący udostępnia następujące sposoby płatności:
4.5.1. Płatność za pobraniem przy odbiorze przesyłki.
4.5.2. Płatność gotówką przy odbiorze osobistym.
4.5.3. Płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Wynajmującego.
4.5.4. Inne płatności elektroniczne dostępne na stronie www.wynajmijwalizke.pl.
4.6. W celu dokonania płatności elektronicznej Klient może zostać przekierowany do serwisu zewnętrznego operatora płatności. Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne nieprawidłowości w działaniu systemu płatności leżące po stronie operatora.
5. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
5.1. Usługobiorca będący jednocześnie konsumentem, który zawarł umowę na odległość (Umowa Sprzedaży), może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania zamówionego towaru. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem na adres Usługodawcy (na jeden z podanych adresów firmy w punkcie 1 niniejszego regulaminu). Po upływie 14 dni od daty dostarczenia towaru do Klienta, złożenie oświadczenia o odstąpieniu nie wywołuje skutków prawnych.
Postanowienia niniejszego punktu odnoszą się do sprzedaży produktów, nie zaś do najmu walizek (zasady odstąpienia od Umowy Najmu określa punkt 5.2).
5.2. W razie odstąpienia od umowy najmu, umowa jest uważana za niezawartą, a najemca zostaje zwolniony z wszelkich zobowiązań wynikających z jej postanowień. Strony są zobowiązane do wzajemnego zwrotu wszelkich świadczeń w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w ramach prawidłowego użytkowania rzeczy zgodnie z jej przeznaczeniem.
5.3. Wynajmujący dokona zwrotu na wskazany przez konsumenta numer rachunku bankowego.
5.4. Termin czternastodniowy, w którym Konsument może odstąpić od umowy (Umowy Sprzedaży), liczy się od dnia wydania Produktu.
5.5. Konsument ma obowiązek zwrócić zakupiony towar przedsiębiorcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 7 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
5.6. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami paragrafu 5.
5.7. W przypadku odstąpienia od umowy, Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu produktu (w tym koszty opakowania i wysyłki), chyba że Wynajmujący wyraźnie zobowiązał się je pokryć.
5.8. W przypadku, gdy Klient zamówił więcej niż jedną walizkę w ramach jednego zamówienia, odstąpienie od umowy może dotyczyć wszystkich lub wybranych zamówionych walizek (produktów), w zależności od woli Klienta oraz uzgodnień z Wynajmującym. Jeśli Regulamin nie stanowi inaczej, przyjmuje się, że oświadczenie o odstąpieniu dotyczy wszystkich przedmiotów objętych zamówieniem.
6. POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE
6.1. Reklamacje związane z niezgodnością wynajmowanego przedmiotu z Umową Najmu:
6.1.1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Wynajmującego wobec Klienta będącego osobą fizyczną, który zawarł umowę na wynajem w celach niezwiązanych z działalnością gospodarczą, są określone w przepisach dotyczących praw konsumenckich.
6.1.2. Klient może zgłosić reklamację dotyczącą wynajętej walizki za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected] lub pisemnie na adres: Navitor Poland sp. z o.o., Aleja Józefa Piłsudskiego 34, 05-270 Marki.
6.1.3. Wynajmujący ustosunkuje się do zgłoszenia niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji.
6.1.4. W przypadku uznania reklamacji Wynajmujący może zaoferować wymianę przedmiotu na inny lub zwrot części poniesionych kosztów zgodnie z obowiązującymi przepisami.
6.2. Reklamacje związane z działaniem strony internetowej:
6.2.1. Klient może zgłaszać reklamacje związane z funkcjonowaniem strony internetowej w formie elektronicznej na adres [email protected].
6.2.2. Wynajmujący zobowiązuje się rozpatrzyć zgłoszenie niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
7. HIGIENA I STAN WALIZEK
7.1. Walizki są czyszczone i dezynfekowane po każdym wynajmie.
7.2. Klient zobowiązuje się zwrócić wynajęty produkt w stanie niepogorszonym i czystym. W przypadku zwrotu walizki wymagającej dodatkowego czyszczenia może zostać naliczona opłata za czyszczenie zgodnie z aktualnym cennikiem.
7.3. W przypadku stwierdzenia nadmiernych zabrudzeń lub uszkodzeń wynikających z nieprawidłowego użytkowania, Wynajmujący może obciążyć Klienta dodatkowymi kosztami za przywrócenie walizki do stanu pierwotnego.
8. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI
8.1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronach internetowych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
8.2. Klient może skorzystać z:
• Stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej,
• Wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej w celu postępowania mediacyjnego,
• Bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej.
9. DANE OSOBOWE (RODO)
9.1. Administratorem danych osobowych Klienta jest Navitor Poland sp. z o.o. z siedzibą w Markach (Aleja Józefa Piłsudskiego 34, 05-270 Marki).
9.2. Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (RODO) oraz ustawą o ochronie danych osobowych.
9.3. Dane osobowe Klienta przetwarzane są w celu realizacji Umowy Najmu (w tym obsługi płatności, dostawy, zwrotów, reklamacji), a także – o ile Klient wyraził na to zgodę – w celu przesyłania materiałów marketingowych i newslettera.
9.4. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji Umowy Najmu.
9.5. Klientowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie.
9.6. Klient ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z przepisami prawa.
9.7. Wynajmujący może wykorzystywać pliki cookies w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Strony, poprawy jakości usług oraz analizowania ruchu na Stronie. Klient może samodzielnie określić warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.
9.8. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies znajdują się w Polityce Prywatności, dostępnej na Stronie internetowej Wynajmującego.
9.9. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji Umowy Najmu oraz dochodzenia ewentualnych roszczeń, zgodnie z obowiązującymi przepisami podatkowymi i rachunkowymi, a następnie zostaną usunięte lub poddane anonimizacji.
10. PRAWA AUTORSKIE
10.1. Treść Strony stanowi przedmiot prawa autorskiego w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
10.2. Prawa autorskie do treści materiałów zawartych na Stronie przysługują wyłącznie firmie Navitor Poland sp. z o.o., Aleja Józefa Piłsudskiego 34, 05-270 Marki.
11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
11.1. Umowy zawierane poprzez stronę internetową www.wynajmijwalizke.pl są zgodne z prawem polskim i zawierane w języku polskim.
11.2. Wynajmujący zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn.
11.3. Zmiany Regulaminu nie będą naruszać praw nabytych Klientów przed dniem ich wejścia w życie.
11.4. W sprawach nieuregulowanych mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
11.5. Spory wynikające z umowy podlegają sądowi właściwemu dla siedziby Wynajmującego.
11.6. Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy Najmu, jeżeli spowodowane jest to zdarzeniami o charakterze siły wyższej (m.in. klęski żywiołowe, działania wojenne, strajki, awarie systemów teleinformatycznych, akty władz publicznych). W takim przypadku termin realizacji Umowy Najmu może ulec przedłużeniu o czas trwania przeszkody, a Klient zostanie o tym niezwłocznie poinformowany.
11.7. W relacjach z Klientami niebędącymi konsumentami odpowiedzialność Wynajmującego z tytułu rękojmi jest wyłączona, o ile nie sprzeciwiają się temu bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa.
11.8. Wynajmujący zastrzega sobie prawo do zmiany cen i rodzajów oferowanych walizek, a także akcji promocyjnych. Zmiany te nie mają wpływu na zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany.
11.9. Zdjęcia walizek prezentowanych na Stronie internetowej mają charakter poglądowy. Rzeczywisty wygląd (w tym kolor, detale) może nieznacznie odbiegać od prezentowanego, np. w zależności od ustawień ekranu lub dostępności konkretnego modelu.
11.10. Żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie ma na celu ograniczenia praw konsumentów przysługujących im na mocy obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności postanowień Regulaminu z przepisami prawa przyznającymi konsumentom szersze uprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy.
11.11. Umowa Najmu zawierana jest w języku polskim. Jeżeli Wynajmujący udostępni tłumaczenia niniejszego Regulaminu na inne języki, mają one charakter wyłącznie informacyjny, a w razie rozbieżności między wersją obcojęzyczną a polską, moc wiążącą ma wersja w języku polskim.
Regulamin obowiązuje od dnia jego publikacji na stronie internetowej www.wynajmijwalizke.pl.